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ON THE TABLE

ON THE TABLE

Ficha

Datas: 
5 xullo 2024 - 15 setembro 2024
Lugar: 
Galería A3, planta baixa
Horario: 
martes a sábados (festivos incluidos) de 11.00 a 14.30 e de 17.00 a 21.00, domingos, de 11.00 a 14.30
Produción: 
MARCO, Museo de Arte Contemporánea de Vigo

Un proxecto de Isidro Blasco

Virginia Frieyro
Montserrat Gómez Osuna
Din Matamoro
Teresa Moro
Sandra Rein
Luis Salaberría

On the Table reúne un conxunto de pezas de cerámica deseñadas por Isidro Blasco e realizadas en fornos tradicionais, intervidas por seis artistas. Un proxecto aberto que tivo a súa orixe en 2020 coa iniciativa The Table Project.

ON THE TABLE ten a súa orixe na iniciativa titulada The Table Project, un proxecto do artista Isidro Blasco. Impulsado no ano 2020, tras o seu regreso de Nova York, The Table Project parte do reencontro coa tradición artesá na que medrou e do traballo de seus pais, os ceramistas Arcadio Blasco e Carmen Perujo, fundadores do mítico taller “La Mina” en Majadahonda nos anos sesenta.

A primeira mostra xurdiu da idea de reproducir os deseños orixinais dunhas mesas dos anos cincuenta, co fin de habilitar a Casa-Taller Arcadio Blasco en Mutxamel (Alacante) e conservar o seu legado. Durante o desenvolvemento do proxecto, púxose de manifesto o gran potencial do deseño e dos procesos de produción da cerámica tradicional en relación coas obras máis contemporáneas. Así, The Table Project converteuse en punto de encontro entre diferentes artistas, que reinterpretaban o deseño orixinal e producían a súa propia peza.

ON THE TABLE reúne de novo un grupo de artistas en torno á cerámica, esta vez tomando como punto de partida a olaría. As formas deseñadas por Isidro Blasco, xunto ao torneado de Juan Carlos Fernández –oleiro de Puente del Arzobispo pertencente á 6ª xeración de artesáns– ofrecen o mellor lenzo en branco para que cada artista interveña sobre unha serie de cerámicas diferentes na súa forma e tamaño, todas elas realizadas en barro vimbio e cocidas a 1.000ºC con terminacións de esmaltados transparentes e opacos.

Virginia Frieyro, Montserrat Gómez Osuna, Din Matamoro, Teresa Moro, Sandra Rein e Luis Salaberría foron traballando sobre pezas de distintos formatos, interpretándoas e creando as súas propias coleccións.

A montaxe na Galería A3 do MARCO faise eco das orixes do proxecto, situando na sala varias estruturas de madeira que funcionan como soportes das obras e que replican pezas similares construídas por Arcadio Blasco nos anos cincuenta.

Artistas

ARTISTAS PARTICIPANTES

Virginia Frieyro

Virginia Frieyro experimenta con la abstracción, el color y la repetición, de manera que se van tejiendo en la superficie. El color utilizado como una trama es lo que explora en sus cerámicas. Le interesa descubrir la emoción en el arte, conectar con lo más íntimo, pues es en ese instante cuando el arte acontece.

Montserrat Gómez Osuna

En sus obras, Gómez Osuna crea paisajes con elementos vegetales indefinidos, ornamentos orgánicos que se van intercalando con motivos figurativos. Aparecen objetos de uso doméstico como platos, y apilamientos de cacharros enteros formando dibujos que nos recuerdan a los bodegones tradicionales.

Din Matamoro

Din Matamoro desliza el pincel con un solo trazo sobre el soporte de cerámica, de piel pálida, lisa y fría, como un papel donde baila la mano. Una línea desnuda de color negro recorre el vacío, dejando atrás a veces un color luminoso. Traza una curva y surge una representación. Economía de medios. Síntesis de la memoria que fue contemplación.

Teresa Moro

En su trabajo, Teresa Moro explora y lleva a cabo una revisión de los autores de la Modernidad en busca de detalles, diferencias, y zonas con una vibración especial. La artista aporta su granito de arena contra la estandarización imparable que la sociedad de consumo está imponiendo en nuestros hábitats.

Sandra Rein

Las piezas de Sandra Rein se inspiran sobre todo en la estética de los movimientos de arte decorativo como  “Arts and Crafts”, que recorren Europa a finales del XIX y se asientan en el siglo XX. Partiendo de variaciones geométricas, sus elegantes diseños resultan en obras cerámicas de gran armonía en colores y formas.

Luis Salaberria

El trabajo de Salaberría toma como base la tradición popular y, a partir de planteamientos abiertos, va jugando con analogías, utilizando “imágenes primigenias” o arquetipos, mientras en ese mismo proceso va sacando partido del error y de lo inesperado. El resultado son imágenes y personajes fantásticos que quizá nos hagan remontarnos a las narrativas infantiles.